Szybka Kolej Miejska w Warszawie - Projekt nr 1

W trosce o osoby mające trudności w obsłudze strony przygotowaliśmy kilka ułatwień.
W każdej chwili możesz wywołać okno z opcjami za pomocą skrótów.

  • Internet Explorer, Chrome oraz Safari - kombinacja klawiszy Alt + litera c.
  • Firefox - kombinacja klawiszy Alt + Shift + litera c

Możesz również powiększać lub pominiejszać stronę, jeśli czcionka jest dla ciebie zbyt mała.

  • Aby powiększyć widok strony oraz litery skorzystaj z kombinacji klawiszy Ctrl oraz znaku + .
  • Aby zmniejszyć widok strony skorzystaj z kombinacji klawiszy Ctrl oraz znaku - .
  • Aby przywrócić stronę do oryginalnych rozmiarów skorzystaj z kombinacji klawiszy Ctrl oraz cyfry 0.

Możesz również zmienić kontrast strony. Skorzystaj z przycisków poniżej.



Możesz przełączyć się na tekstową wersję strony.

Jesteś tutaj > Strona główna > Stopka > Projekty unijne > Projekt nr 1

« powrót

Projekt nr 1

 

Projekt POIS.07.03.00-00-002/09-00 „Uruchomienie obsługi transportem kolejowym Lotniska Okęcie im. Fryderyka Chopina”.


Zakup 13 sześciowagonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych miał na celu zapewnienie obsługi połączenia kolejowego Lotniska Chopina z centrum miasta oraz przez stację Warszawa Wschodnia, z Sulejówkiem i Legionowem.

Projekt zrealizowany przez Szybką Kolej Miejską w 80% był finansowany ze środków Funduszu Spójności Unii Europejskiej.

  1. Planowany całkowity koszt realizacji - 369 128 814,12 zł
  2. Maksymalna kwota wydatków kwalifikowanych - 298 050 842,48 zł, w tym bezpośrednio przeznaczonych na zakup taboru kolejowego - 297 045 931,00 zł
  3. Maksymalne dofinansowanie projektu środkami z UE - 238 440 673,98 zł

Dostawcą taboru (13 ezt) jest firma Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Spółka Akcyjna z siedzibą w Bydgoszczy.

Pojazdy kursują z Lotniska Chopina do stacji Warszawa Wschodnia trzy razy na godzinę, a od stacji Warszawa Wschodnia, raz na godzinę w kierunku Legionowa i i dwa razy na godzinę do Sulejówka Miłosny.

Cele projektu to:

  • zapewnienie obsługi kolejowej Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Fryderyka Chopina w Warszawie,
  • zwiększenie udziału przyjaznego środowisku transportu publicznego w obsłudze mieszkańców Warszawy i warszawskiego obszaru metropolitarnego,
  • znaczny przyrost liczby podróżujących koleją związany z zakupem nowego taboru o wysokim standardzie bezpieczeństwa,
  • zapewnienie dostępu do transportu kolejowego dla osób niepełnosprawnych.
  • Projekt jest komplementarny do projektu realizowanego przez PKP PLK SA, polegającego na budowie łącznicy kolejowej z Lotniska Chopina do linii kolejowej nr 8 tzw. „radomskiej”.

Oba projekty, zarówno zrealizowany przez SKM Sp. z o.o. jak i PKP PLK SA miały bezpośredni związek z EURO2012 w zakresie obsługi kibiców i turystów, którzy przebywali w Warszawie.

Dane techniczne 13 pojazdów:

  • maksymalna prędkość jazdy 130 km/h,
  • przyspieszenie rozruchu na poziomie 1 m/s² w zakresie do 50 km/h,
  • dwustopniowe odsprężynowanie zapewniające wysoką spokojność jazdy pojazdu,
  • automatyczne sprzęgi czołowe,
  • jednoprzestrzenne wnętrze w układzie siedzeń zapewniających maksymalne wykorzystanie pojemności wnętrza,
  • wyposażenie w system monitoringu wnętrza oraz najbliższego otoczenia zewnętrznego,
  • system łączności pasażer – maszynista powiązany automatycznie z systemem monitoringu,
  • szerokie drzwi wejściowe,
  • wyposażenie w wydajny system klimatyzacji,
  • systemy informacji podróżnych,
  • system niezależnego otwierania drzwi przyciskiem przez pasażerów,
  • dostęp i specjalnie przygotowane miejsca dla osób ograniczonych ruchowo (w tym niepełnosprawnych),
  • miejsca przeznaczone do przewozu rowerów.

Pojazdy umożliwiają przewiezienie prawie 1000 pasażerów jednorazowo – około 300 osób na miejscach siedzących i ponad 700 na miejscach stojących.

 
 
 

Masz pytania? Zwróć się do Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115 (24/7)

(22) 19 115

Koszt połączenia z numerem specjalnym (22) 19 115 jest zgodny z taryfą operatora osoby dzwoniącej