Szybka Kolej Miejska w Warszawie - EZT 19 WE

W trosce o osoby mające trudności w obsłudze strony przygotowaliśmy kilka ułatwień.
W każdej chwili możesz wywołać okno z opcjami za pomocą skrótów.

  • Internet Explorer, Chrome oraz Safari - kombinacja klawiszy Alt + litera c.
  • Firefox - kombinacja klawiszy Alt + Shift + litera c

Możesz również powiększać lub pominiejszać stronę, jeśli czcionka jest dla ciebie zbyt mała.

  • Aby powiększyć widok strony oraz litery skorzystaj z kombinacji klawiszy Ctrl oraz znaku + .
  • Aby zmniejszyć widok strony skorzystaj z kombinacji klawiszy Ctrl oraz znaku - .
  • Aby przywrócić stronę do oryginalnych rozmiarów skorzystaj z kombinacji klawiszy Ctrl oraz cyfry 0.

Możesz również zmienić kontrast strony. Skorzystaj z przycisków poniżej.



Możesz przełączyć się na tekstową wersję strony.

Jesteś tutaj > Strona główna > Tabor > Dane techniczne pojazdów > EZT 19 WE

« powrót

EZT 19 WE

Dane techniczne pojazdów typu 19WE eksploatowanych przez SKM (nry operacyjne 301-304).

Dane ogólne.

  • Projekt: 2007-9, Energocontrol Kraków,
  • Producent: Newag SA w Nowym Sączu,
  • Układ: wagon silnikowy 314B + wagon doczepny 414B + wagon doczepny 414B + wagon silnikowy 314B,
  • Wagony połączone harmoniami – wewnętrzną i zewnętrzną.

Parametry podstawowe.

  • Prędkość konstrukcyjna 160 km/h,
  • Prędkość eksploatacyjna 130 km/h,
  • Przyspieszenie przy obciążeniu maksymalnym do prędkości 40 km/h: 1,2 m/s2,
  • Przyspieszenie 0 – 100 km/h bez obciążenia: 30 sekund,
  • Opóźnienie hamowania: 1,0 m/s2,
  • Masa własna: 190 t,
  • Długość 86,4m,
  • Maksymalny nacisk na tor 185kN,
  • Sterownie wielokrotne w technologii cyfrowej firmy MEDCOM,
  • Pojazd spełnia wymagania Technicznej Specyfikacji Interoperacyjności dotyczącej dopuszczalnych poziomów emisji hałasu przez tabor kolejowy wszystkich rodzajów,
  • Pojazd spełnia wymagania Technicznej Specyfikacji Interoperacyjności dotyczącej bezpieczeństwa w tunelach.

Parametry napędu.

  • Napięcie zasilania: 3000 V DC,
  • Odbierak prądu: DSA 200-PKP,
  • Typ silnika trakcyjnego: asynchroniczny 3-fazowy EMIT SXT315-L4C,
  • Układ osi: Bo’Bo’+2’2’+2’2+Bo’Bo’,
  • Przekształtniki trakcyjne w technologii IGBT (1 falownik na 1 silnik) firmy MEDCOM,
  • Moc ciągła pojazdu: 2240 kW,
  • Max moc pobierana z sieci trakcyjnej 3500 kW,
  • Liczba silników trakcyjnych: 8.

Nadwozie.

  • Przystosowane do obsługiwania przystanków z peronami o wysokości ponad poziomem główki szyny 760 – 1060 mm, wyposażone w jeden stopień rozkładany. W drzwiach sąsiadujących z kabinami dodatkowe stopnie służbowe dla wsiadania obsługi z poziomu gruntu oraz ewentualnej ewakuacji pasażerów,
  • Pojazd spełnia wymagania Technicznej Specyfikacji Interoperacyjności w sprawie dostępności kolei przez osoby o ograniczonych możliwościach ruchowych,
  • Wytrzymałość pudła zgodna z normą PN-EN 12663:2002, kategoria P-II zespoły wagonowe,
  • Wykładziny wnętrza z kształtek z tworzyw sztucznych,
  • Okna uchylne zabezpieczone zamkami przy działającej klimatyzacji,
  • Ilość drzwi: 20 (10 na stronę),
  • Drzwi odskokowo przesuwne firmy Ultimate, otwierane przełącznikami sensorowymi z pamięcią naciśnięcia przycisku otwierania i zabezpieczone czujnikami i fotokomórką przed ściśnięciem pasażera,
  • Wejście do kabiny maszynisty przez przedział pasażerski i przedział szaf elektrycznych,
  • Ostoja spawana,
  • Szkielet z profili stalowych otwartych,
  • Poszycie klejone z blach aluminiowych i tworzywa sztucznego,
  • Poszycie części czołowej z tworzywa sztucznego,
  • Szyby czołowe wielowarstwowe, klejone z ogrzewaniem nawiewnym i elementem grzejnym w masie szyby,
  • Szyby boczne hartowane i zespolone,
  • System poręczy i słupków do trzymania się dla pasażerów,
  • Półki bagażowe,
  • Kasety na reklamy,
  • Szafa niskiego napięcia oraz szafa wysokiego napięcia umieszczona za kabiną maszynisty,
  • Połączenie pudła z nadwoziem: czopowo-prowadnikowe,
  • Sprzęg automatyczny systemu Scharfenberga umieszczony na wysokości 1025mm +15mm -5mm zgodnie z normą PN-EN-15020 z roku 2007,
  • Miejsc siedzących: 180,
  • Miejsc stojących: 520 (5 os./m2).

Urządzenia pomocnicze.

  • Sprężarki oraz cały układ pneumatyczny i hamulcowy produkcji Knorr-Bremse,
  • 4 przetwornice statyczne o mocy 60kW każda prod. MEDCOM,
  • Urządzenie klimatyzacyjne prod. Thermoking, zgodne z normą PN-EN 14750 z roku 2006, kategoria B pojazdów podmiejskich,
  • Elektroniczny rejestrator zdarzeń i parametrów pracy pojazdu produkcji ATM,
  • Licznik energii elektrycznej LE3000plus firmy Elester,
  • Monitoring CCTV z rejestracją,
  • System Pobierania Opłat za Przejazdy Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie,
  • Dwa automaty biletowe na pojazd,
  • Wyświetlacze elektroniczne,
  • Monitory reklamowe,
  • Zapowiadanie automatyczne przystanków,
  • Instalacja łączności pasażer – maszynista,
  • System zliczania podróżnych,
  • Komputer sterujący, integrujący elektroniczne systemy pojazdu,
  • Podesty dla niepełnosprawnych,
  • Oświetlenie jarzeniowe,
  • Reflektory halogenowe i czerwone – diodowe.

Podwozie.

  • Wózki typu 70RSTa (toczny) oraz 70RSNa (napędowy),
  • Usprężynowanie I stopnia: sprężyny stalowe,
  • Usprężynowanie II stopnia: sprężyny pneumatyczne (poduszki powietrzne),
  • Amortyzatory hydrauliczne,
  • Zestawy kołowe monoblokowe,
  • Średnica kół tocznych: 920 mm,
  • Średnica kół napędowych: 920 mm,
  • Minimalny promień toru: 80 m (na torach technicznych dla nieobciążonego pojazdu przy prędkości 10 km/h),
  • Instalacja hamulcowa:
  • Hamulec podstawowy pneumatyczny tarczowy na każdym kole zestawu kołowego,
  • Hamulec elektropneumatyczny,
  • Hamulec awaryjny pneumatyczny,
  • Hamulec elektrodynamiczny <60%mocy znamionowej,
  • Hamulec postojowy sprężynowy,
  • Pierwsze dwa pojazdy wyposażone są dodatkowo w hamulec szynowy na wagonach środkowych (dostosowanie do prędkości 160km/h).

Zastosowane materiały spełniają Polską Normę PN-K-02511 z roku 2000 „Tabor kolejowy. Bezpieczeństwo przeciwpożarowe materiałów. Wymagania.”
Pojazd został przygotowany do montażu urządzeń Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem ETCS.

Pojazd posiada świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego nr T/2009/0168, wydane przez Urząd Transportu Kolejowego.

cały EZT 

Energia

pobrana

rekuperowana

%zwrotu


kWh

kWh


zużycie energii:




Pruszków-Sulejówek Miłosna

362,2

127,9

35,31%

Sulejówek Miłosna -Pruszków

398,9

103,0

25,82%


Powyższa tabela przedstawia dane z przejazdu na odcinku Pruszków – Sulejówek Miłosna – Pruszków dla prędkości komunikacyjnej 42 km/h.

Średnie zużycie energii na kilometr 10,2 kWh/km,
Średnia energia rekuperowana na kilometr 3,1 kWh/km*,
* - Energia rekuperowana zależy od innych pojazdów pobierających energię na danym obszarze zasilania.

Opracowali Piotr Zagozdon, Krzysztof Rutkowski, lipiec 2010.

PS. W dniu 31 sierpnia 2011 Prezes Urzędu Transportu Kolejowego wydał nowe świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego nr T/2011/0694, przewidujące wykonanie pojazdu w dwóch wersjach: w wersji z kabiną maszynisty przystosowaną do obsługi trakcyjnej jednoosobowej do eksploatacji z prędkością do 130 km/h i w wersji z kabiną maszynisty przystosowaną do obsługi trakcyjnej dwuosobowej do eksploatacji z prędkością do 160 km/h, ważne bezterminowo.

 
 
 

Masz pytania? Zadzwoń na infolinię (24h/dobę)

19 115

Koszt połączenia z numerem specjalnym 19 115 jest zgodny z taryfą operatora osoby dzwoniącej