Szybka Kolej Miejska w Warszawie - EZT 14 WE

W trosce o osoby mające trudności w obsłudze strony przygotowaliśmy kilka ułatwień.
W każdej chwili możesz wywołać okno z opcjami za pomocą skrótów.

  • Internet Explorer, Chrome oraz Safari - kombinacja klawiszy Alt + litera c.
  • Firefox - kombinacja klawiszy Alt + Shift + litera c

Możesz również powiększać lub pominiejszać stronę, jeśli czcionka jest dla ciebie zbyt mała.

  • Aby powiększyć widok strony oraz litery skorzystaj z kombinacji klawiszy Ctrl oraz znaku + .
  • Aby zmniejszyć widok strony skorzystaj z kombinacji klawiszy Ctrl oraz znaku - .
  • Aby przywrócić stronę do oryginalnych rozmiarów skorzystaj z kombinacji klawiszy Ctrl oraz cyfry 0.

Możesz również zmienić kontrast strony. Skorzystaj z przycisków poniżej.



Możesz przełączyć się na tekstową wersję strony.

Jesteś tutaj > Strona główna > Tabor > Dane techniczne pojazdów > EZT 14 WE

« powrót

EZT 14 WE

Dane techniczne pojazdów typu 14WE, eksploatowanych przez SKM.

Dane ogólne

  • Projekt: 2004, Energocontrol Kraków,
  • Producent: Newag SA w Nowym Sączu (d. ZNTK Nowy Sącz SA) rok założenia 1876,
  • Układ: wagon rozrządczy 410B + wagon silnikowy 309B + wagon sterowniczy 410B,
  • Wagony połączone miechami– wewnętrznym i zewnętrznym, co zapewnia zachowanie izolacji cieplnej i dźwiękowej - w jedną przestrzeń,
  • Instalacje zrekonstruowane wg schematów EN57 przy użyciu nowych urządzeń: manipulatorów, styczników, przełączników, tablic pneumatycznych.

Parametry podstawowe

  • Prędkość maksymalna 110 km/h,
  • Przyspieszenie przy obciążeniu maksymalnym do prędkości 50 km/h 0.5 m/s²,
  • Przyspieszenie 0 – 100 km/h bez obciążenia 85 sekund,
  • Opóźnienie hamowania 0,8 m/s²,
  • Średnie zużycie energii elektrycznej przez pojazd na trasie Warszawa Zachodnia – Warszawa Falenica dla przejazdu w czasie 48 minut, w zależności od obciążenia pojazdu i temperatury zewnętrznej 6,75 – 9,00 kWh/km,
  • Średnie zużycie energii elektrycznej przez pojazd na trasie Warszawa Rembertów – Warszawa Centralna - Pruszków dla czasu przejazdu 41 minut, bez obciążenia 5,36 kWh/km,
  • Masa własna 132,6 t,
  • Długość 68,4 m,
  • Maksymalny nacisk na tor 185 kN,
  • Sterownie wielokrotne.

Parametry napędu

  • Napięcie zasilania 3000 V DC,
  • Odbierak prądu DSA 200-PKP,
  • Parametry silnika trakcyjnego: szeregowy prądu stałego LKf 450, 3000/2 V, 955 obr/min, silniki po regeneracji,
  • Układ osi 2’2’+Bo’Bo”+2’2”,
  • Moc ciągła silnika trakcyjnego 145 kW,
  • Moc godzinna silnika trakcyjnego 185 kW,
  • Liczba silników trakcyjnych 4,
  • Zawieszenie silników – za nos.

Nadwozie

  • Przystosowane do obsługiwania przystanków z peronami o wysokości ponad poziom główki szyny 760 – 1060 mm, wyposażone w jeden stopień oświetlany po otwarciu, w związku z dużym rozrzutem wysokości peronów na przystankach. W przedsionkach czołowych dodatkowe stopnie służbowe dla wsiadania obsługi z poziomu gruntu oraz ewentualnej ewakuacji pasażerów,
  • Wykładziny wnętrza z kształtek z tworzyw sztucznych,
  • Okna uchylne zabezpieczone zamkami przy działającej klimatyzacji,
  • Ilość drzwi – 12 (6 na stronę),
  • Drzwi odskokowo-przesuwne otwierane przełącznikami sensorowymi i zabezpieczone czujnikami i fotokomórką przed ściśnięciem,
  • Wejście do kabiny maszynisty przez przedział pasażerski,
  • Ostoja spawana – fabrycznie nowa,
  • Szkielet z profili otwartych – fabrycznie nowy,
  • Poszycie klejone z blach nierdzewnych, aluminiowych i tworzywa sztucznego,
  • Poszycie części czołowej z tworzywa sztucznego,
  • Szyby czołowe wielowarstwowe z ogrzewaniem w masie,
  • Szyby boczne klejone i zespolone,
  • Pulpit maszynisty – europejski,
  • System poręczy i słupków do trzymania się dla pasażerów,
  • Półki bagażowe,
  • Szafa niskiego napięcia umieszczona wzdłuż ściany bocznej,
  • Połączenie z wózkami: czopy skrętu,
  • Sprzęg automatyczny systemu Scharfenberga umieszczony na wysokości wymaganej przez UE (wyżej niż dotychczasowy tabor),
  • Miejsc siedzących – 192,
  • Miejsc stojących – 255
  • Zastosowane materiały spełniają Polską Normę PN-K-02511 marzec 2000 „Tabor kolejowy. Bezpieczeństwo przeciwpożarowe materiałów. Wymagania.”

Urządzenia pomocnicze

  • Sprężarka śrubowa napędzana silnikiem asynchronicznym 3x400 V, 50 Hz,
  • Przetwornica statyczna,
  • Przetwornica klimatyzacji,
  • Urządzenie klimatyzacyjne,
  • Elektroniczny rejestrator zdarzeń i parametrów pracy pojazdu,
  • Licznik energii elektrycznej EM4T,
  • Monitoring CCTV z rejestracją,
  • System kasownikowy Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie,
  • Wyświetlacze elektroniczne,
  • Zapowiadanie automatyczne przystanków,
  • Instalacja łączności pasażer – maszynista,
  • Komputer sterujący, integrujący elektroniczne systemy pojazdu,
  • Windy dla niepełnosprawnych,
  • Oświetlenie jarzeniowe,
  • Reflektory halogenowe.

Podwozie

  • Wózki typu 36AN i 23 MN (zmodernizowane wózki od ezt EN57),
  • Usprężynowanie – I stopnia – sprężyny metalowo-gumowe; II stopnia – sprężyny śrubowe,
  • Amortyzatory – hydrauliczne,
  • Zestawy kołowe – obręczowe,
  • Średnica kół tocznych – 940 mm,
  • Średnica kół napędowych – 1000 mm,
  • Minimalny promień toru – 80 m (na torach technicznych dla nieobciążonego pojazdu przy prędkości 10 km/h),
  • Instalacja hamulcowa – SAB-Wabco, Instytut Pojazdów Szynowych,
  • Hamulec mechaniczny klockowy,
  • Hamulec ręczny – śrubowy na jeden wózek.

Pojazd posiada świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego nr T/2007/0136, wydane przez Urząd Transportu Kolejowego.

Opracowali: Rafał Wodzicki i Piotr Zagozdon 9 sierpnia 2007 r.

 
 
 

Masz pytania? Zadzwoń na infolinię (24h/dobę)

19 115

Koszt połączenia z numerem specjalnym 19 115 jest zgodny z taryfą operatora osoby dzwoniącej