Szybka Kolej Miejska w Warszawie

W trosce o osoby mające trudności w obsłudze strony przygotowaliśmy kilka ułatwień.
W każdej chwili możesz wywołać okno z opcjami za pomocą skrótów.

  • Internet Explorer, Chrome oraz Safari - kombinacja klawiszy Alt + litera c.
  • Firefox - kombinacja klawiszy Alt + Shift + litera c

Możesz również powiększać lub pominiejszać stronę, jeśli czcionka jest dla ciebie zbyt mała.

  • Aby powiększyć widok strony oraz litery skorzystaj z kombinacji klawiszy Ctrl oraz znaku + .
  • Aby zmniejszyć widok strony skorzystaj z kombinacji klawiszy Ctrl oraz znaku - .
  • Aby przywrócić stronę do oryginalnych rozmiarów skorzystaj z kombinacji klawiszy Ctrl oraz cyfry 0.

Możesz również zmienić kontrast strony. Skorzystaj z przycisków poniżej.



Możesz przełączyć się na tekstową wersję strony.

Jesteś tutaj > Strona główna > Aktualności > Rzecznik Praw Pasażera Kolei pomoże rozwiązać problem polubownie

« powrót

Aktualności  /   1 czerwca 2017
Autor  /  administrator

Rzecznik Praw Pasażera Kolei pomoże rozwiązać problem polubownie

Jeżeli przewoźnik lub zarządca infrastruktury albo dworca nie uznał złożonej przez pasażera reklamacji, podróżny może zwrócić się o pomoc do Rzecznika Praw Pasażera Kolei, którego instytucja właśnie została powołana .

Rzecznik Praw Pasażera Kolei pomoże  rozwiązać problem polubownie

Rzecznik Praw Pasażera Kolei  ma w sposób bezkonfliktowy i  pozasądowego rozwiązywać spory pasażerskie. Dotyczyć one mogą m. in. opóźnionych pociągów, odrażających toalet , braku ogrzewania  zimą lub zbyt gorącego powietrza latem, tłoku w pociągu czy niedomykających się drzwi. Pasażerowie często mieli problemy w dochodzeniu swoich praw w sporach z przewoźnikami kolejowymi, zarządcami infrastruktury kolejowej, właścicielami  i zarządcami  dworców, sprzedawcami  biletów. Niektóre sprawy trafiały do sądów. Powołanie rzecznika jest wyjściem naprzeciw oczekiwaniom podróżnych.

Postępowanie prowadzone przez rzecznika nie powinno trwać dłużej niż 90 dni. Pomoc RPPK można uzyskać wysyłając wniosek na adres: rzecznik@utk.gov.pl. Można też wysłać list na adres: Rzecznik Praw Pasażera Kolei Przy Prezesie Urzędu Transportu Kolejowego Al. Jerozolimskie 134 02-305 Warszawa 
Forma rozwiązywania sporu przez rzecznika należy do tzw. alternatywnych metod rozstrzygania sporów. Są to postępowania, które prowadzone są bez udziału sądu powszechnego, są dla pasażera bezpłatne i mają charakter dobrowolny.

Szczegółowe informacje na temat postępowań w sprawie pozasądowego rozstrzygania sporów pasażerskich znajdują się w serwisie internetowym rzecznika: http://pasazer.gov.pl/.

 

 

 
 
 

Masz pytania? Zwróć się do Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115 (24/7)

(22) 19 115

Koszt połączenia z numerem specjalnym (22) 19 115 jest zgodny z taryfą operatora osoby dzwoniącej