Szybka Kolej Miejska w Warszawie

W trosce o osoby mające trudności w obsłudze strony przygotowaliśmy kilka ułatwień.
W każdej chwili możesz wywołać okno z opcjami za pomocą skrótów.

  • Internet Explorer, Chrome oraz Safari - kombinacja klawiszy Alt + litera c.
  • Firefox - kombinacja klawiszy Alt + Shift + litera c

Możesz również powiększać lub pominiejszać stronę, jeśli czcionka jest dla ciebie zbyt mała.

  • Aby powiększyć widok strony oraz litery skorzystaj z kombinacji klawiszy Ctrl oraz znaku + .
  • Aby zmniejszyć widok strony skorzystaj z kombinacji klawiszy Ctrl oraz znaku - .
  • Aby przywrócić stronę do oryginalnych rozmiarów skorzystaj z kombinacji klawiszy Ctrl oraz cyfry 0.

Możesz również zmienić kontrast strony. Skorzystaj z przycisków poniżej.



Możesz przełączyć się na tekstową wersję strony.

Jesteś tutaj > Strona główna > Aktualności > Zdjęcie pulpitu maszynisty, które prezentujemy, pochodzi z pojazdu serii 35 WE. Podczas jego projektowania wzięto pod uwagę wymogi zamawiających oraz miejsce pracy maszynisty

« powrót

Aktualności  /   9 października 2013
Autor  /  Redaktor

Zdjęcie pulpitu maszynisty, które prezentujemy, pochodzi z pojazdu serii 35 WE. Podczas jego projektowania wzięto pod uwagę wymogi zamawiających oraz miejsce pracy maszynisty

Zdjęcie pulpitu maszynisty, które prezentujemy,  pochodzi z pojazdu serii 35 WE. Podczas jego projektowania wzięto pod uwagę wymogi zamawiających oraz miejsce pracy maszynisty

     Kierujący pojazdem kolejowym z napędem powinien „mieć pod ręką” najważniejsze systemy sterowania oraz odpowiadające za bezpieczeństwo i diagnostykę. W takiej kolejności projektuje się dostęp maszynisty do poszczególnych systemów w nowoczesnym pojeździe trakcyjnym, dopowiada mgr inż. Paweł Rybak z działu technicznego SKM.

     

     Warto dodać, ze pulpit maszynisty ewaluował. Na początku w prostej surowej formie pozwalał sterować pojazdem. Następnie wraz z rozwijającą się techniką dokładano systemy diagnozujące wraz z kontrolkami stanu. Z topornych przełączników pozycyjnych - w chwili obecnej stosuje się nowoczesne przyciski, które jednocześnie sterując danym systemem powiadamiają o jego aktualnym stanie. Pulpit maszynisty musi zapewniać ergonomiczne położenie kluczowych systemów odpowiadających za sterowanie, bezpieczeństwo oraz efektywność a co za tym idzie wygodę. W porównaniu do pierwszych pulpitów obecnie maszynista prowadzący pojazd posiada o wiele większą wiedzę obserwując systemy wyciągnięte na konsole jak i na  ekrany dotykowe. W elektrycznych pojazdach kolejowych znajdują się dwie kabiny na krańcach w celu umożliwienia ruchu pojazdu w obu kierunkach.  P. Rybak dorzuca, że należy mieć też świadomość, iż podczas ewaluacji bardzo dużo systemów doszło, które trzeba obsługiwać a w najlepszym przypadku  obserwować.

     

   Pulpit maszynisty fotografowała Aleksandra Świderska, na co dzień zarządzająca sekretariatem Szybkiej Kolei Miejskiej.

 
 
 

Masz pytania? Zwróć się do Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115 (24/7)

(22) 19 115

Koszt połączenia z numerem specjalnym (22) 19 115 jest zgodny z taryfą operatora osoby dzwoniącej