Szybka Kolej Miejska w Warszawie

W trosce o osoby mające trudności w obsłudze strony przygotowaliśmy kilka ułatwień.
W każdej chwili możesz wywołać okno z opcjami za pomocą skrótów.

  • Internet Explorer, Chrome oraz Safari - kombinacja klawiszy Alt + litera c.
  • Firefox - kombinacja klawiszy Alt + Shift + litera c

Możesz również powiększać lub pominiejszać stronę, jeśli czcionka jest dla ciebie zbyt mała.

  • Aby powiększyć widok strony oraz litery skorzystaj z kombinacji klawiszy Ctrl oraz znaku + .
  • Aby zmniejszyć widok strony skorzystaj z kombinacji klawiszy Ctrl oraz znaku - .
  • Aby przywrócić stronę do oryginalnych rozmiarów skorzystaj z kombinacji klawiszy Ctrl oraz cyfry 0.

Możesz również zmienić kontrast strony. Skorzystaj z przycisków poniżej.



Możesz przełączyć się na tekstową wersję strony.

Jesteś tutaj > Strona główna > Aktualności > Warszawska Szybka Kolej Miejska posiada najbardziej nowoczesne pociągi w Polsce. W poniedziałek ( 22 bm.) odebrano ostatni z pojazdów 35 WE, które zamówiono w u.br. w Newagu.

« powrót

Aktualności  /   24 lipca 2013
Autor  /  Redaktor

Warszawska Szybka Kolej Miejska posiada najbardziej nowoczesne pociągi w Polsce. W poniedziałek ( 22 bm.) odebrano ostatni z pojazdów 35 WE, które zamówiono w u.br. w Newagu.

Warszawska Szybka Kolej Miejska posiada najbardziej nowoczesne pociągi w Polsce. W poniedziałek ( 22 bm.) odebrano ostatni z pojazdów 35 WE, które zamówiono w u.br. w Newagu.

     W ten sposób po torach Warszawy jeżdżą 32 pociągi, a pod marką Kolei Śląskich wożą pasażerów kolejne 2 jednostki ( 14 WE) – wydzierżawione tamtejszemu przewoźnikowi.


     Dokonana przez specjalistów ocena, biorąca pod uwagę nie tylko aspekty ekonomiczne, ale także rozwój spółki i jej zwiększający się dynamicznie udział w komunikacji miejskiej w stolicy została wzięta pod uwagę przez zarząd SKM i podjęto decyzję o zakupie nowych pojazdów. Dlatego spółka właśnie ogłosiła, że oferuje do sprzedaży 6 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 14 WE, których producentem jest Newag. Są one wyposażone m.in. w zmodernizowany układ napędowy EN57, układ hamulcowy systemu SAB-WABCO, czy przetwornicę statyczną główną PSM-26-NS i klimatyzacji PSM-95 firmy Medcom.


     Warto dodać, że najstarszy pojazd 14 WE rozpoczął 8 rok jazdy, a najmłodszy - ma 6 lat. Dla pociągów to wiek „dziecięcy”. Średnio pociągi jeżdżą po torach 30 – 40 lat. Zapewne, więc 14 WE nie będą długo czekać na nowego właściciela.


     Szczegółowe informacje o sprzedaży – dla wszystkich zainteresowanych tym taborem - znajdują się w BIP. 


Na zdjęciu : 14WE

 
 
 

Masz pytania? Zwróć się do Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115 (24/7)

(22) 19 115

Koszt połączenia z numerem specjalnym (22) 19 115 jest zgodny z taryfą operatora osoby dzwoniącej

Tłumacz migowy Kontakt z tłumaczem migowym online - kliknij aby skorzystać »