Szybka Kolej Miejska w Warszawie

W trosce o osoby mające trudności w obsłudze strony przygotowaliśmy kilka ułatwień.
W każdej chwili możesz wywołać okno z opcjami za pomocą skrótów.

  • Internet Explorer, Chrome oraz Safari - kombinacja klawiszy Alt + litera c.
  • Firefox - kombinacja klawiszy Alt + Shift + litera c

Możesz również powiększać lub pominiejszać stronę, jeśli czcionka jest dla ciebie zbyt mała.

  • Aby powiększyć widok strony oraz litery skorzystaj z kombinacji klawiszy Ctrl oraz znaku + .
  • Aby zmniejszyć widok strony skorzystaj z kombinacji klawiszy Ctrl oraz znaku - .
  • Aby przywrócić stronę do oryginalnych rozmiarów skorzystaj z kombinacji klawiszy Ctrl oraz cyfry 0.

Możesz również zmienić kontrast strony. Skorzystaj z przycisków poniżej.



Możesz przełączyć się na tekstową wersję strony.

Jesteś tutaj > Strona główna > Aktualności > Dynamiczna informacja pasażerska w komunikacji miejskiej stolicy stała się wzorem dla wielu innych miast w kraju. Także informacja w pociągach SKM. Pozwala on podróżującym orientować się w przestrzeni miejskiej, bez nerwowego pytania współpasażerów.

« powrót

Aktualności  /   14 marca 2013
Autor  /  Redaktor

Dynamiczna informacja pasażerska w komunikacji miejskiej stolicy stała się wzorem dla wielu innych miast w kraju. Także informacja w pociągach SKM. Pozwala on podróżującym orientować się w przestrzeni miejskiej, bez nerwowego pytania współpasażerów.

Dynamiczna informacja pasażerska w komunikacji miejskiej stolicy stała się wzorem dla wielu innych miast w kraju. Także informacja w pociągach SKM. Pozwala on podróżującym orientować się w przestrzeni miejskiej, bez nerwowego pytania współpasażerów.

Gdy pociąg SKM wjeżdża na peron z dala widoczne są jego tablice kierunkowe: czołowa i boczne w postaci plansz LED ( o wymiarach 12 X6 punktów świetlnych), na których pojawia się symbol trasy i przystanek docelowy.

Wewnątrz w pojazdach SKM dynamiczna informacja pasażerska składa się z kilku elementów. W pociągu słyszy się głos lektora zapowiadający przystanek, na którym się pojazd zatrzymuje oraz przystanek następny. To duży komfort dla osób z dysfunkcją wzroku. Informacja o trasie i nazwy przystanków wyświetlane są również na wewnętrznych tablicach podsufitowych. Są to diody elektroluminescencyjne (LED) o wymiarach 120X 16 punktów świetlnych. Tablice te znajdują się w pociągu, co około 12 metrów. Na nich też wyświetlane są bieżące informacje komunikacyjne.

Dodatkowo na bocznych ścianach, wyświetlana jest na panelach LCD informacja w postaci diagramu koralikowego obrazującego przebieg trasy. Dzięki GPS pozycja geograficzna pojazdu jest znana na bieżąco, więc „koraliki” pokazują, jaką część trasy pojazd przejechał i ile przystanków pozostało do końca.

Poza dynamiczną informacją pasażerską – na ścianach pojazdu jest także w formie nalepek informacja pasażerska ZTM, m.in. regulamin korzystania z pojazdów, obowiązująca taryfa oraz instrukcja WKM.

 
 
 

Masz pytania? Zwróć się do Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115 (24/7)

(22) 19 115

Koszt połączenia z numerem specjalnym (22) 19 115 jest zgodny z taryfą operatora osoby dzwoniącej

Tłumacz migowy Kontakt z tłumaczem migowym online - kliknij aby skorzystać »