Szybka Kolej Miejska w Warszawie

W trosce o osoby mające trudności w obsłudze strony przygotowaliśmy kilka ułatwień.
W każdej chwili możesz wywołać okno z opcjami za pomocą skrótów.

  • Internet Explorer, Chrome oraz Safari - kombinacja klawiszy Alt + litera c.
  • Firefox - kombinacja klawiszy Alt + Shift + litera c

Możesz również powiększać lub pominiejszać stronę, jeśli czcionka jest dla ciebie zbyt mała.

  • Aby powiększyć widok strony oraz litery skorzystaj z kombinacji klawiszy Ctrl oraz znaku + .
  • Aby zmniejszyć widok strony skorzystaj z kombinacji klawiszy Ctrl oraz znaku - .
  • Aby przywrócić stronę do oryginalnych rozmiarów skorzystaj z kombinacji klawiszy Ctrl oraz cyfry 0.

Możesz również zmienić kontrast strony. Skorzystaj z przycisków poniżej.



Możesz przełączyć się na tekstową wersję strony.

Jesteś tutaj > Strona główna > Aktualności > Kolejny etap budowy przystanku Warszawa Ursus Niedźwiadek . Od 10 maja utrudniania dla podróżujących ze strony Pruszkowa.

« powrót

Aktualności  /   12 marca 2013
Autor  /  Redaktor

Kolejny etap budowy przystanku Warszawa Ursus Niedźwiadek . Od 10 maja utrudniania dla podróżujących ze strony Pruszkowa.

Kolejny etap budowy przystanku Warszawa Ursus Niedźwiadek . Od 10 maja utrudniania dla podróżujących ze strony Pruszkowa.

Pasażerów Szybkiej Kolei Miejskiej i Kolei Mazowieckich dojeżdżających do Warszawy z kierunku Pruszkowa czekają od 10 maja poważne utrudnienia w podróży. Rusza bowiem kolejny etap budowy przystanku: Warszawa Ursus Niedźwiadek. Peron tego przystanku umieszczony ma być pomiędzy torami nr 3 i 4 (podmiejskimi). Aby tam mógł się znaleźć, trzeba między innymi przesunąć tor nr 4 (to ten, którym kursują pociągi w kierunku Warszawy).

Do tej pory wybudowano południową klatkę schodową i fragment przejścia podziemnego oraz (obok torów) zmontowano fragment tunelu, który znajdzie się pod torami dalekobieżnymi. Umieszczenie go „na swoim miejscu” nastąpi w drugiej połowie kwietnia. Aby móc to uczynić, na dwa tygodnie zostaną zamknięte dla ruchu pociągów oba tory układu dalekobieżnego na odcinku: Warszawa Włochy – Pruszków. W tym czasie część pociągów dalekobieżnych zostanie skierowana objazdami przez tory podmiejskie lub stację Warszawa Główna Towarowa. Najbardziej dotkliwe dla pasażerów pociągów podmiejskich fazy budowy przystanku mają potrwać od 10 maja do 1 września.

- W okresie od 10 maja do 20 lipca, zostanie zamknięty dla ruchu pociągów tor nr 4 na odcinku Pruszków – Warszawa Włochy – mówi Robert Różycki, kierownik Zespołu Planowania Przewozów i Informacji Pasażerskiej SKM. - W tym okresie ma nastąpić demontaż fragmentu starego toru, a obok  wybudowanie nowej „czwórki” i połączenie jej z istniejącym torem na dalszym odcinku. Zostanie także wybudowana ściana peronu od strony nowego toru. Ruch pociągów podmiejskich w tym okresie będzie mógł odbywać się w obu kierunkach tylko po torze nr 3 (to tor podmiejski w kierunku Pruszkowa). Niestety, nie wszystkie pociągi jednak „pomieszczą się” na nim. Aby jak najbardziej zminimalizować utrudnienia dla podróżnych, rozkład jazdy został dostosowany do kierunku przemieszczania się głównych potoków podróżnych. Tak więc w godzinach porannego szczytu dowozowego pociągi będą kursowały zasadniczo w kierunku Warszawy, a raz na godzinę będzie kursował „pod prąd” pociąg w najdłuższej relacji, czyli do Skierniewic. W popołudniowym szczycie będzie na odwrót.  Aby zapewnić jak najlepszą ofertę dla podróżnych, większość pociągów SKM, które „nie zmieszczą się” na odcinku objętym robotami, dojedzie po zamkniętym torze do przystanku Warszawa Ursus i tam skończy bieg. Po zmianie kierunku jazdy, po tym samym torze, odjedzie w kierunku Warszawy Włoch. Ma to na celu odciążyć pociągi kursujące czynnym torem. Taki układ w rozkładzie jazdy potrwa do końca roku szkolnego, kiedy to zostaną wprowadzone zamknięcia torowe na innych szlakach, które wymuszą dodatkowe zmiany .

na zdjęciu: Robert Różycki, kierownik Zespołu Planowania Przewozów i Informacji Pasażerskiej SKM.

 
 
 

Masz pytania? Zwróć się do Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115 (24/7)

(22) 19 115

Koszt połączenia z numerem specjalnym (22) 19 115 jest zgodny z taryfą operatora osoby dzwoniącej

Tłumacz migowy Kontakt z tłumaczem migowym online - kliknij aby skorzystać »